Samarbejde med "Motions-Tosserne"

14. september 2020 kl. 09:35
Boldklubben FIX indgår et lokalt samarbejde med frivilligt motionstilbud

Boldklubben FIX ønsker at biddrage til den lokale sundhed og er meget glade for, at man ved igennem samarbejde med "Motions-Tosserne" kan involvere flere i sundhedsfremmende aktiviteter i lokalområdet. Der er ofte sammenfald imellem klubbens børnetræning og Motions-Tossernes aktiviteter og der er derfor en oplagt mulighed for at forældre kan deltage, mens deres børn spiller bold.

Peter fra Motions-Tosserne fortæller:

"Motionstosserne - Brønshøj er et initiativ, som vi satte i gang som følge af den manglende adgang til motionscentre og idrætsklubber under Covid-19 karantænen. Konceptet er ganske enkelt: vi aftaler en træningstid 3 gange om ugen, mødes på Fix' boldbaner og træner hele kroppen igennem med kroppen som belastning.

Træningen er kort og intensiv men tilrettelægges altid med respekt for, at vi alle har et forskelligt udgangspunkt og behov, så alle uanset alder, køn, kondition og styrke kan være med.
Et træningspas tager typisk en lille halv time inklusiv opvarmning og træning af hele kroppen inkl. et dedikeret maveprogram.

Vi har en Facebook-gruppe under titlen Motionstosserne - Brønshøj, hvor alle er velkomne. Der er ca. 130 mennesker i gruppen, og det er her, vi planlægger nye træningstider fra gang til gang.

Det er kunne være sjovt, hvis vi kan få forældrene til at være med her, så fodboldtræningen i Fix er mere end familieaktivotet, hvor "vi" skal til træning og lave noget sammen fremfor, at det er "vi skal køre lille X til træning".

Fra klubbens side skal lyde en kraftig opfordring til at benytte den god motionstilbud fra Peter og resten af Motions-Tosserne.