Damesenior starter træning på tirsdag

26. januar 2020 kl. 12:58
Læs referat fra opstartsmøde og få mere info om opstart her...

På tirsdag starter dame-senior deres forberedelser frem imod sæsonen 2020. Holdet træner fremover kl.18.00 tirsdag/torsdag på kunstgræs i Tingbjerg Idrætspark. Spillerne mødes inden træning i klubhuset, hvor der er træningstøj klar til alle.

Nye spillere er velkomne og kan kontakte trænerteamet og aftale nærmere (se kontaktinfo her)

Læs desuden referat fra opstartsmødet herunder:

Referat af Opstartsmødet d. 23 januar

Deltagere: 20 personer

Det var et fantastisk fremmøde af spillere til aftenens møde, som efter et lækkert måltid mad sad klar til at høre om planerne for 2020.

Inden trænerteamet fik ordet kunne Dameseniorformanden Camilla Kaimer berette om de nye tiltag der har været omkring klubben. Dette indebar bl.a.

• -  Ungdomsafdelingen har bevilliget et beløb til Dame-og Herresenior, således, at det nu i 2020 er muligt for skaderamte spillere at få tilknyttet et fysiologisk forløb.

• -  Klubbens omklædningsrum har fået en gang maling, og har i den forbindelse også givet anledning til en ordentlig oprydning. Der er blevet rigtig pænt!

• -  Klubben har modtaget en hjertestarterboks, og nu er Boldklubben Fix også med i kampen, hvis der skulle ske noget alvorligt.

• -  Det har været en succes med investeringen af VEO kamera, så klubben har besluttet at investere i endnu et kamera.

Derudover blev der præsenteret nogle kommende arrangementer:

• -  6-8 marts – Træningslejr med Herresenior

• -  28 marts – Afslutning på opstart (program følger..)

• -  Generalforsamling (dato endnu ikke meldt ud endnu)

• -  Sommerfest (efter forårssæson)

Trine Borup og Camilla Kaimer har i efteråret 2019 sat gang i noget SO-ME for holder der i dag har resulteret i en ny facebookside og opdateret instagramprofil. Der vil være endnu mere fokus på SO-ME de kommer sæsoner, hvor vi ønsker bl.a. at introducere Kampsponsor, insta-takeover eller hvad der ellers kommer ind af gode ideer.

Vigtigt budskab til alle omkring holdet er DEL DEL DEL, så vi kan blive meget mere synlige på de sociale medier. Dette hjælper nemlig, når vi skal have aftaler i hus med sponsorer.

Afslutningsvis blev det til en hurtig gennemgang af status på bødekasse/gavekasse og deres formål.

Cheftræner Anders fik herefter ordet, og kunne oplyse om følgende tanker og planer:

1. Trænerteamet

a. Består af Hans Peter (HP), Casper (Ky) og Anders. Det er et team der kender

hinanden godt og som har fokus på god kommunikation både intern i teamet

og ud mod damerne.

2. Træningskampe

1. Der er allerede planlagt 4 træningskampe (muligvis 5 ifm. træningslejr). Det er med vilje der ikke er planlagt flere, da det godt kan blive for hårdt så snart sæsonen går i gang.

2. Det er med vilje der er valgt modstandere i forskellige niveauer (lavt->højt niveau). Her er der blandt andet mulighed for en revanche mod Fremad Valby der tog 1. pladsen i sidste sæson.

1. Træningsforløb

1. Løb fra klubben til kunstbanen er frivillig, så det er op til én selv hvordan man

fragter sig til banen. MEN, man SKAL være varmet op, når træning går i gang

kl. 18.

2. HP sørger for den første del af træningen som indebærer agility og teknisk

træning. Ky har tjansen for individuel træning, herunder skaderamte og målmandstræning. Anders har ansvaret for de boldmæssige og interval øvelser.

3. Den første måned vil afslutningsvis have noget løb uden bold, men ellers er målet at holdet skal spille sig i form.Anders har anmodet om at få lagt hjemmekampe om torsdagen. Dette

3.Turneringskampe

skyldes at der erfaringsmæssigt er mange arrangementer og planer i weekenderne, som har været prioriteret frem for kampe. Så for at undgå ikke at kunne stille hold, forsøger vi denne gang med hverdagskampe. Det er klart at udekampe nok ikke kan påvirkes.

1. Der kommer kampprogram omkring slut februar/start marts

2. Spillestilen vil være fokuseret på op/ned fodbold, angrebsfodbold og højt pres

og man vil variere med 3 forskellige spillestile. i. 4-4-2

ii. 3-5-2 iii. 5-

2. Nyt spillertøj

1. Anders har sørget for både hjemmebanetøj (klassisk rød/hvid) og

udebanesæt (sort).

2. Normalt har sponsoren Øbro træ ikke krævet noget, men i denne omgang

kunne chefen godt tænke sig at holdet stillede med 2-3 personer til når der

skal være statusoptælling i december.

3. Målsætning

1. Trænerteamet har den målsætning at rykke op i Kvinde Serie Øst. De mener der er potentialet til det, og vil rigtig gerne skrive historie med klubben.

2. De bekymringer der har været med kørsel, som for nogle damer har været deres største bekymring, kunne Anders oplyse ikke ville være meget mere end hvad vi bruger af tid i den nuværende række.

3. Teamet håber holdet vil være med på den rejse.

4. Spillersamtaler

1. Der har været efterspørgsel på individuel spillersamtale, og teamet har besluttet at tage disse som opstarten skrider frem.

2. Folk vil enten blive taget ud efter en træning eller spillerne kan selv komme til trænerne.

3. First step nu er at damerne sender en besked til HP med deres 1. og 2. prioritet i forhold til spilposition på banen.

5. Andet

a. Der er i damernes omklædningsrum blev ryddet op efter man har skulle male

rummet, og i den forbindelse har man også rumopdelt bordet placeret i

midten af omklædningen. Det vil sige hver spiller har nu sin egen kurv, hvori de kan efterlade fodboldstøvler, shampoo mm., så der ikke skal slæbes rundt til og fra træning.

b. Det er dog en bøn fra Anders, at man husker at vedligeholde sin kurv, så den ikke kommer til at lugte grimt.

Det var et rigtig vellykket møde, og vi glæder os til at kommer i gang